Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

ADIEU, TESCO...

V páteční MF DNES ze dne 20. dubna 2012 jsem se na straně A9 dočetl, že manažer společnosti Ahold, provozovatele maloobchodního řetězce Albert, jakýsi pan Jan Van Dam, rozeslal svým zaměstnancům hromadný dopis, ve kterém obviňuje kontrolory ze Státní veterinární správy a ze Státní zemědělské a potravinářské inspekce z toho, že pracují na politickou objednávku. A sdělovací prostředky, které nás v poslední době s jistou mírou pravidelnosti informují o zjištěných prohřešcích, pak jmenovaný manažer pasuje do role pseudoochránců veřejnosti, kteří profitují z toho, že poukazují na klamání a poškozování spotřebitelů.

Ve stejném deníku jsem si pak v sobotním vydání dočetl, že podle ministra zemědělství Petra Bendla i ministra průmyslu a obchodu Martina Kuby není na intenzivních kontrolách obchodních řetězců nic špatného a jejich zvýšený počet na začátku roku jen posílí tlak na kvalitu potravin.

 V sobotu se taky demonstrovalo v Praze. Nejfrekventovanější heslo organizovaných odborářů bylo – nechceme vládu zlodějů.

 V sobotu jsem v Praze nedemonstroval, nejsem v odborech. Místo toho jsem absolvoval pravidelný týdenní nákup v Tescu v Ostrově. V Tescu nakupuji léta a týdenní útrata se pohybuje vždy kolem dvou tisíc korun. Poslední dobou utrácím spíš víc, děti mi rostou, víc toho sní, a DPH roste dokonce rychleji než moje děti.

 Následující neděli ráno jsem připravoval pro svou rodinu snídani, a radostně rozbaloval „čerstvou“ paštiku, kterou jsem si den před tím koupil ve „svém“ Tescu. K mému překvapení byla „čerstvá“ paštika pokryta plísní (viz fotka). Přiznávám se, že mi to dost zkazilo náladu. Tento můj negativní zážitek byl zřejmě umocněn slovy pana Jan Van Dama, uznávám.

 Asi se něco podobného stalo většině z nás. Nic neobvyklého, řeknete si. Proč o tom psát?

 Tento můj článek považujte za finále mého protestu, takovou jeho tečku.

 Svůj protest, demonstraci, jsem zahájil hned v neděli. Paštiku jsem pěkně zabalil a po snídani jsem sedl do auta a zajel do „svého“ Tesca. Nechal jsem si zavolat manažera prodejny, a vysvětlil jsem mu svůj problém. Svůj problém viděný očima spotřebitele. Nešlo jen o tu plesnivou paštiku. Vysvětlil jsem mu, že jsem si v minulosti v Tescu již několikrát koupil potraviny, s jejichž kvalitou jsem nebyl spokojený (skončily na kompostu či v koši). Taky jsem mu sdělil, že jsem dlouholetý zákazník Tesca, a že jsem několikrát v minulosti musel prodavačky upozornit na to, že v regálech mají prošlé sýry nebo jogurty. A nakonec jsem mu vrátil zákaznickou kartu Tesco Clubu se slovy, že v jejich prodejně mě už nikdy neuvidí. Přiznám se, neříkalo se mi to zrovna dobře. Ačkoliv jsem advokát a jsem zvyklý se rvát za práva svých klientů, přece něco jiného je, když stojíte v soudní síni, a něco jiného je, když se před vedoucím prodejny dovoláváte svých vlastních práv coby zákazníka a spotřebitele. Navíc mě v mé oneman demonstration nepodporovala žádná desetitisícová síla davu. Tuhle bitvu jsem si zkrátka musel vybojovat sám. Tu zákaznickou kartu jsem tedy nakonec položil na pult a se vztyčenou hlavou jsem vypochodoval ven na parkoviště, kde ze mě najednou vše spadlo. Nervozita i pocit naštvanosti byly pryč.

 Zajel jsem do jiného obchodu, kde jsem dokoupil pár drobností, na které jsem při sobotním nákupu zapomněl. Prodavač mi při placení popřál s úsměvem krásný den a já jemu taky. Venku svítilo sluníčko a já se taky smál, a cítil jsem se neskutečně svobodný.

 Večer jsem si pak do svého mobilního telefonu uložil dvě důležitá telefonní čísla 542 426 625, to je číslo, kde přijímá podněty spotřebitelů Státní zemědělská a potravinářská inspekce (http://www.szpi.gov.cz/), a dále pak 353 449 026, což je číslo karlovarského inspektorátu Státní veterinární správy (http://www.svscr.cz/).

 V Tescu už mě nikdy neuvidí. Do Prahy s odboráři demonstrovat jezdit taky nebudu. Myslím si, že s tou vládou zlodějů nemají tak docela pravdu. Naše země nevzkvétá. Stejně je na tom celá Evropa. Na dluh se nedá žít věčně.  Místo toho jsem zahájil permanentní stávkovou pohotovost za práva nás všech, spotřebitelů. Jestli máte chuť se nenechat okrádat, nemusíte jezdit s odboráři demonstrovat proti vládě do Prahy. Zkuste si do svých mobilů uložit čísla na ty státní inspekce a začít se chovat jako zodpovědní spotřebitelé. Možná taky zjistíte, že ti skuteční šíbři sedí úplně někde jinde, než ve Strakově akademii, a že se s nimi potkáváte častěji, než si myslíte.

Autor: Petr Šindelář | pondělí 23.4.2012 8:30 | karma článku: 24,99 | přečteno: 1681x
  • Další články autora

Petr Šindelář

Povzdech čtyřicátníka

Každé ráno v zrcadle pozoruju, jak stárnu. Kdybych měl za zrcadlem skrytý fotoaparát nastavený na časosběrný program, nebyl by to hezký pohled, na tu řadu fotek...

6.11.2013 v 8:30 | Karma: 18,48 | Přečteno: 931x | Diskuse| Ostatní

Petr Šindelář

JÁ NEMOHU ANI NAZNAČOVAT...

Jsem advokát a jako takový, jsa vázán povinností mlčenlivosti, se nemohu vyjadřovat k případům svých klientů. Co však mohu? Mohu se vyjádřit k případům veřejně známým. A to právě teď udělám.

9.4.2013 v 9:24 | Karma: 24,40 | Přečteno: 1505x | Diskuse| Ekonomika

Petr Šindelář

MATTONI - ALLA SALUTE!

V únoru loňského roku, přesněji 21. února 2011, jsem na svém blogu zveřejnil článek „Mattoni pije Korunní“, který se netýkal ani tak konzumace minerálních vod, jako spíše neutěšeného stavu budov nacházejících se v obci Kyselka v Karlovarském kraji, které tvoří areál bývalých Lázní Kyselka (http://petrsindelar.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=178382&bk=39870). V uvedeném článku jsem kritizoval společnost Karlovarské minerální vody, a.s. zato, že se coby vlastník zhruba 1/3 historických objektů nechává kulturní památky bývalých Lázní Kyselka chátrat... Svůj nesouhlas s tehdejším přístupem společnosti Karlovarské minerální vody, a.s. jsem vyjádřil i tím, že jsem veřejně prohlásil, že jako spotřebitel bojkotuji výrobky uvedené společnosti.

12.11.2012 v 8:30 | Karma: 9,22 | Přečteno: 768x | Diskuse| Ostatní

Petr Šindelář

Porod doma očima advokáta

Ve sdělovacích prostředcích se s jistou pravidelností publikují informace buď o odsouzených porodních asistentkách, a pak také o dětech, které nepřežily domácí porod (v horším případě), nebo o dětech, které se během komplikací nastalých při porodu doma přivolaným lékařům sice podařilo zachránit, ale které si celý život ponesou trvalé následky (v lepším případě).

5.3.2012 v 8:43 | Karma: 28,32 | Přečteno: 3172x | Diskuse| Ostatní

Petr Šindelář

Moje ohlédnutí za Václavem Havlem

Moje ohlédnutí za Václavem Havlem bude osobní. Nehodlám se pouštět do debat, zda se má po panu prezidentovi pojmenovat nádraží, letiště v Praze, nebo zda se má v Karlových Varech ulice Moskevská jmenovat nově ulice Václava Havla. Taky nechci spekulovat o důvodech iniciátorů různých „pojmenovacích“ petic, zda se jim jedná skutečně o vyjádření úcty Václavu Havlovi, nebo o pouhé zviditelnění se. Skoro bych řekl, že spíš o to druhé, ale nechci nikomu křivdit.

4.1.2012 v 17:48 | Karma: 16,85 | Přečteno: 1585x | Diskuse| Osobní

Petr Šindelář

V pátek neblogujme, kvůli Japonsku!

Milí kolegové blogeři, jsem mezi Vámi velice krátce a mám nízkou karmu, tudíž z pohledu těch VIP i vás ostatních blogerů, či administrátora, jsem „nula“, prostě „nic“. Jsem chlápek, co patří do generace „Husákových dětí“, kterému pomalu roste bříško, po palubovce s míčem na basket neběhá už tak rychle jako dřív, a co se snaží poctivě dělat svou práci, při které je ale čím dál tím víc unavenější. Taky jsem chlápek, co miluje svou rodinu, a co je hrdý na to, že je Čech. Na tento blog jsem se registroval s bláhovou nadějí, že moje slova, moje myšlenky a názory mohou zajímat vás, čtenáře a ostatní blogery, že mohou zlepšit okolní svět. Možná jsem se registroval i proto, abych stihl něco, co jsem dosud nestíhal. Nevím. Naivní představy týpka, co mu táhne na čtyřicet, řeknete si, a máte naprostou pravdu. Jinými slovy, moje morální autorita je nula, a nechci si hrát na mluvčího vás ostatních blogerů. Tahle role mi fakt nepřísluší.

16.3.2011 v 16:11 | Karma: 21,07 | Přečteno: 1791x | Ostatní

Petr Šindelář

Zloději se nevraždí!

Dne 9. března publikoval pan Tomio Okamura na svém blogu článek „Střílet na zloděje není zločin“ (viz odkaz níže), ve kterém reagoval na rozhodnutí trestního kolegia Nejvyššího soudu České republiky z předchozího dne. Kolegium Nejvyššího soudu přijalo rozhodnutí ve věci trestného činu zabití. Konkrétně se jednalo o případ pana K. B., který měl opakovaně ze své legálně držené brokovnice vystřelit na vozidlo, v němž měli být pachatelé krádeže v jím provozované výkupně druhotných surovin v Ivančicích na Brněnsku. Ve vozidle byly zraněny dvě osoby, z toho jedna těžce a jen náhodou nedošlo k usmrcení.

11.3.2011 v 19:11 | Karma: 32,31 | Přečteno: 11356x | Diskuse| Ostatní

Petr Šindelář

Mattoni pije Korunní...

Asi všichni v České republice někdy pili „Mattonku“, známou minerálku ze zelené láhve, kterou produkuje společnost Karlovarské minerální vody, a.s. Pokud jí všichni nepili, pak o ní všichni určitě slyšeli. Obrovští orli s nápisem vis naturae na nás mávají svými křídly uprostřed polí z míst dobře viditelných z blízko vedoucích dálnic, minerálku uvedeného výrobce na televizní obrazovce často kloktá populární moderátor Jan Kraus, pod logem „Mattoni“ se prohání na palubovkách hráči basketbalu, v pramenité vodě stejného výrobce se koupají krásné adeptky titulu Česká Miss, a italští manažeři společnosti Karlovarské minerální vody, a.s. roztomilou češtinou se silným italským akcentem pronášejí každoročně projevy při udílení cen Český lev a Český slavík.

21.2.2011 v 8:30 | Karma: 34,29 | Přečteno: 5785x | Diskuse| Karlovy Vary

Petr Šindelář

Co je pro Vary lepší - Holoubek v hrsti nebo Kotek na střeše?

Vedení města Karlovy Vary se rozhodlo, že prověří veškeré starší smluvní vztahy, jichž se město účastní, a které vykazují zjevné známky nevýhodnosti pro město. Kontrolou těchto vztahů byl pověřen 1. náměstek primátora Ing. Jiří Kotek, jemuž bylo současně uloženo, aby provedl nezbytné kroky, které by vedly k nápravě smluvních a majetkových vztahů. Současně mu bylo uloženo, aby vyhledal advokátní kanceláře ke spolupráci ve výše uvedené činnosti (viz usnesení Rady města Karlovy Vary č. 10.0/11 a 11.0/11 ze dne 04. 01. 2011, zdroj: http://www.mmkv.cz/index.asp?menu=44).

11.2.2011 v 22:54 | Karma: 19,65 | Přečteno: 3432x | Diskuse| Karlovy Vary

Petr Šindelář

Mediální lynč hokejisty Dudy (APEL PRO NOVINÁŘE)

V páteční karlovarské příloze DNES byl dne 04. 02. 2011 na druhé straně publikován sloupek redaktora tohoto deníku pana Radka Duchoně pod názvem „Třikrát hokej: play off, peníze a rváč Duda“. Kdo jej nečetl, toho si dovolím stručně seznámit se závěrečnou pasáží uvedeného článku. Abych nebyl obviňován z dezinterpretace, budu citovat jmenovaného redaktora doslova: „...V souvislosti s hokejem nelze v těchto dnech nezmínit třetí bod, a tím je úlet hokejisty Radka Dudy. Ten si agresivně a zbaběle troufnul na třiašedesátiletého muže a zmlátil ho. Jeho počínání nejde omluvit a všichni čekají, jak vše posoudí policie. Ta jistě bude pevná v kramflecích a jasným tvrdým stanoviskem, a potažmo i stanoviskem soudce, všem ukáže, že bezbranní lidé přecházející přechod pro chodce se prostě a jednoduše nebijí a nemrzačí.“. Tolik nám sdělil jmenovaný novinář k mediálně známé kauze posledních dnů.

5.2.2011 v 12:11 | Karma: 21,50 | Přečteno: 2475x | Diskuse| Média

Petr Šindelář

Bude si muset karlovarský magistrát najmout spin doktora?

Pojem spin doctor se poprvé objevil v roce 1984. Podle Merriam-Webster's Collegiate Dictionary (zdroj: http://www.merriam-webster.com) je možné tento termín přeložit volně asi takto. Spin doktor je člověk, zpravidla politický poradce, jehož úkolem je vytvářet mediální iluzi, neboli takový stav, že určité skutečnosti budou širokou veřejností vnímány z určitého pohledu pozitivně ve prospěch toho, kdo spin doktora platí.

30.1.2011 v 12:18 | Karma: 22,40 | Přečteno: 3016x | Diskuse| Karlovy Vary

Petr Šindelář

To všechno vodnes Čas…

Město Karlovy Vary dne 3. ledna letošního roku na svých webových stránkách (http://www.mmkv.cz/index.asp?menu=46&odbor=1024) zveřejnilo záměr pronajmout „Kino Čas“. O záměru pronájmu krátce informovaly i celostátní deníky ve svých regionálních přílohách. Vedení města se nechalo slyšet, že jediným kritériem pro výběr budoucího nájemce bude výše nabídnutého nájemného. To, jak se na první pohled zdá, vyplývá i ze samotného textu zveřejněného záměru. Jenže zdání klame, a vše je zdá se trochu jinak.

22.1.2011 v 10:45 | Karma: 18,97 | Přečteno: 2356x | Diskuse| Karlovy Vary
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3065x
Absolvent PF UK Praha a Nottingham Trent University. Advokát a společník advokátní kanceláře TOCIK ŠINDELÁŘ & PARTNEŘI. Věřící. Trvale žije v Ostrově (11 km od Karlových Varů), pracuje v Karlových Varech a v Praze. Člen Zastupitelstva Karlovarského kraje (ODS).