Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

butrusbutrus

18. 3. 2011 15:49
Právo vs. lid

Vážený autore,takhle stručně a správně podaný výklad zákona jsem již dlouho neviděl. Zcela s Vámi souhlasím...po právní stránce ano. Nicméně při představě,že jsem onen střílející majitel,vůbec nechápu za co byl odsouzen. Zato,že použil legálně drženou zbraň proti prchajícím zlodějům? Že někomu způsobil těžkou újmu na zdraví? Že nebyl v přímém ohrožení? Vemte si Švédsko před 20 lety..mohl jste kdekoliv nechat ležet peněženku,po 3 dnech se vrátit a stále by tam ležela. Proč? Protože ještě 100 let před tím se za krádež sekala ruka. A proto se tam pak kradlo jen ve velmi malé míře,rozhodně ne proto,že tam jsou lidé lepší než u nás. Teď tu kdejaký šmejd krade,přičemž musí počítat s tím,že může přijít k úhoně...bohužel sekery se nám nějak časem otupily.

P.S. Toto je jen mé osobní povzdechnutí;-) 

0 0
možnosti

IBM R.I.P.

18. 3. 2011 15:22
Je to špatné.

Od vraždy je už jen krůček ke lži.

0 0
možnosti

Georgis Fasulis

16. 3. 2011 19:54
Díky za článek

Díky za článek a zdravý rozum v něm použitý. Po přečtení diskusí pod extremistickým Tomiem Okamurou jsem už nabyl dojem, že se tady všichni zbláznili.

0 0
možnosti

Petr Šindelář

17. 3. 2011 9:05
Re: Díky za článek

Děkuju, moc pozitivních reakcí jsem v diskusi nezaznamenal, takže díky... :-) 

0 0
možnosti

Sergeant survived

16. 3. 2011 18:34
Tohle máte ode mně za Japonsko

R^R^R^

0 0
možnosti

Petr Šindelář

17. 3. 2011 9:09
Re: Tohle máte ode mně za Japonsko

Taky děkuju, a omluva pro všechny, že jsem u článku "V pátek neblogujme, kvůli Japonsku!" vypnul diskusi. Nejsem zastáncem cenzury, ale myslím si, že u tohoto tématu by to bylo nevhodné, a někteří diskutéři by svými příspěvky dokázali všechno devalvovat...

0 0
možnosti

Lewis

16. 3. 2011 11:29
Kvalitní

Kvalitní, věcný a objektivní článek...S takovým tu nepochodíte...:-)

0 0
možnosti

Petr Šindelář

16. 3. 2011 13:42
Re: Kvalitní

Díky, díky, díky, díky a ještě jednou díky... I kdyby se to mělo líbit jen jedinému čtenáři... Chvíli jsem se ve svém životě živil jako učitel, na základní škole. Učil jsem angličtinu, byla to docela síla, s těmi malými "sígry", ale měl jsem neskutečně krásný a uspokojivý pocit, když si alespoň dva žáci z mých hodin něco odnesli...Slovy se to popsat nedá... Takže ještě jednou děkuji za pochvalu... R^:-)

0 0
možnosti

kadet

15. 3. 2011 22:15
Nemáš pravdu

Krást se nemá a kdo krade, měl by mít strach o svůj život.

0 0
možnosti

Azbestus

15. 3. 2011 13:10
...vy asi nebudete právník, že?

Vražda je úmylsný čin. Bylo střelci prokázáno, že střílel s úmyslem zabít?

Podle mne chtěl zastavit auto-a od té chvíle je váš byrokratický článek o ničem...si myslím.

0 0
možnosti

Petr Šindelář

15. 3. 2011 14:19
Re: ...vy asi nebudete právník, že?

Odpověď Vám dává § 15 TrZ. Zní takto: 

  (1) Trestný čin je spáchán úmyslně, jestliže pachatel

 a) chtěl způsobem uvedeným v trestním zákoně porušit nebo ohrozit zájem chráněný takovým zákonem, nebo

b) věděl, že svým jednáním může takové porušení nebo ohrožení způsobit, a pro případ, že je způsobí, byl s tím srozuměn.

 (2) Srozuměním se rozumí i smíření pachatele s tím, že způsobem uvedeným v trestním zákoně může porušit nebo ohrozit zájem chráněný takovým zákonem.

0 0
možnosti

MipeX

15. 3. 2011 5:31
Možná by se mělo začít

Pokud by existovalo X mrtvých zlodějů, kteří by zemřeli při výkonu povolání, tak by se evidentně snížila množina Y potencionálních zlodějů, kteří by uvažovali o zlodějině jako a svém povolání. No a to by se mi líbilo.

0 0
možnosti

lomihnát

15. 3. 2011 16:48
Re: Možná by se mělo začít

R^R^

Souhlasím.

0 0
možnosti

kam!kaze_cze

15. 3. 2011 4:00
Majetek

Můj majetek je "opravdu můj".Kdokoliv na něj zaůtočí by měl počítat s tím,že ho budu bránit ze všech svých sil.I s nasazením legálně držené zbraně.Přes všechny právnické kličky je zloděj prostě zloděj.Tohle chození kolem horké kaše je jen další voda na mlýn kriminálníků,kteří se díky vyjádření soudu k téhle kauze budou cítit opet bezpečnější a budou si víc dovolovat.Pokud se podíváme na merit věci,tak prostě nemají krást.nebo snad ano?Dovolíme jim to?kriminalita by měla být nekompromisně potírána a ne že se bude umožňovat diskuze o jejich omluvitelnosti.Kradeš?No tak prostě můžeš zemřít.Pak si to možná rozmyslí.;-€

0 0
možnosti

kam!kaze_cze

15. 3. 2011 3:47
Zloději se nevraždí!

Ano autor má pravdu!!!Zloději se likvidují stejně jako odpad.

0 0
možnosti

lomihnát

15. 3. 2011 16:50
Re: Zloději se nevraždí!

Odpad se recykluje. To bych se zlodějema nedoporučoval - jedině snad recyklovat na hnojivo přes tygří klec. Ale to by humanisti nepovolili.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS